پولیش واکس

واکس خودرو Car Wax

قسمت اول

در حال حاضر تعداد زیادی واکس خودرو در بازار وجود دارد. بااین حال بسیاری از مردم واکس مورد استفاده و تفاوت یک نوع با نوع دیگر را نمی دانند. واکس یک پوشش مصنوعی خاص است که از موم کارنوبا، روغن های طبیعی و تقطیرهای نفتی ساخته شده است . استفاده از واکس برای نمای بیرونی خودرو در نظر گرفته شده است که یک لایه نازک برای محافظت از رنگ خودرو ایجاد می کند. اگرچه تفاوت هایی بین واکس ها وجود دارد، اما تفاوتی در عملکرد اصلی آنها، یعنی محافظت از سطح رنگ خودرو ندارد.

به عبارت دیگر واکس خودرو، جلوه ای فراتر از رنگ خودرو و شفافیت فوق العاده ای را ایجاد نموده و همچنین از رنگ خودرو در برابر آفتاب، باران و خاک محافظت می نماید. واکس خودرو حتی می تواند خراش ها یا لکه های کوچک را پنهان کند .

واکس طبیعی خودرو

کارنوبا واکس که با نام موم برزیلی یا موم نخل نیز شناخته می شود ، یک موم گیاهی است که از برگ های  درخت کارنوبا که بومی برزیل است بدست می آید. موم کارنوبا که به دلیل سختی و دمای ذوب بالا در بین واکس های طبیعی بسیار ارزشمند است به عنوان ماده براق کننده در تعدادی از محصولات استفاده می شود.

این موم کانوبا به عنوان یک لایه محافظ در برابر UV و آب عمل کرده و آنها را از آسیب دمای بالا حفظ می کند. واکس کارنوبا برای هر خودرویی مناسب است اما مخصوصا برای رنگ های تیره توصیه می شود، زیرا درخشندگی رنگ تیره را به بهترین شکل افزایش می دهد.

واکس های مصنوعی

موم های مصنوعی از پلیمرهای شیمیایی ساخته شده اند که به هم متصل می شوند و یک پوشش محافظ ایجاد می کنند. واکس های مصنوعی با ایجاد یک لایه محافظ بر روی رنگ، باعث شفافیت و محافظت از رنگ می شوند.

انواع واکس خودرو

واکس های طبیعی و مصنوعی به سه دسته تقسیم می شوند:

واکس چسبی

واکس چسبی (خمیری ) چشمگیر ترین درخشش را در بین تمام واکس های خودرو ارائه می دهد. هر چند اعمال آن بیشتر از انواع دیگر طول می کشد و باید بارها اعمال گردد.

واکس مایع

نسل جدید واکس های ماشین از نوع مایع بوده و حاوی پلیمری های مصنوعی برای چسبندگی بهتر می باشد و استفاده از آن نسبت به واکس خمیری، راحت تر می باشد.

واکس اسپری

اکثر واکس های اسپری برای واکس کامل خودرو تولید نشده اند، زیرا لایه ای نازک سطح بدنه خودرو را پوشش می دهد و سریع از بین می روند. این نوع واکس ها بیشتر برای کارهای سریع استفاده می شود که اجرای آن بسیار آسان است .

ادامه مطلب در پست های بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *